Khamis, 14 Disember 2017

Wing Hong sertai Singa Utara

ARKIB : 31/12/2008
KANGAR - Kelicinan pentadbiran Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), khidmat jurulatih berpengalaman dan masa depan pasukan yang kelihatan mantap menjadi faktor utama mengapa Singa Utara menjadi pilihan bekas pemain pertahanan Perak, Chan Wing Hoong.

Pemain berusia 31 tahun yang sebelum ini menyertai pasukan Brunei DPMM berkata, beliau sangat teruja untuk memulakan latihan bersama pasukan barunya itu terutama dalam memburu Piala Malaysia tahun depan.

''Saya sangat gembira kerana dapat berkhidmat dengan pasukan Singa Utara di bawah jurulatih berpengalaman, Irfan bakti Abu Salim yang merupakan antara jurulatih yang disenangi ramai.

''Melalui penelitian yang dilakukan saya juga mendapati PFA merupakan salah sebuah persatuan yang mempunyai pentadbiran yang bagus dan kurang menimbulkan masalah serta menjaga kebajikan pemainnya," katanya di sini, semalam.

Wing Hoong berkata demikian selepas majlis menandatangani kontrak perjanjian bersama PFA selama dua tahun.

''Saya berasa bertuah kerana pengurus pasukan Perlis, Mohd. Nor Aziz terus menghubungi saya selepas pembatalan pasukan Brunei DPMM oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) daripada menyertai Liga Malaysia 2009," jelasnya.
SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1231&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_06.htm#ixzz51FTf5APL

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan