Ahad, 13 November 2016

Singa Utara bersiap tunjuk taring

ARKIB : 18/02/1999
PASUKAN Singa Utara yang menaruh harapan kepada tenaga muda untuk bertempur dalam persaingan Liga Perdana Dua musim ini telah bersiap sedia untuk menunjukkan kehebatan taringnya, lapor ZAID MOHD. NOOR.

Sebelum berhadapan dengan musuh sebenar pada Liga Perdana serta Piala FA, Perlis mengatur beberapa perlawanan persahabatan untuk menguji ketajaman taring setelah patah pada musim lalu.

Penolong Pengurus Perlis, Abdul Jamil Saad berkata, perlawanan persahabatan itu ialah menentang pasukan Liga Perdana Negeri Sembilan pada 24 Februari ini dan sebuah kelab bola sepak terkemuka dari Singapura pada 27 Februari.

Dua perlawanan persahabatan itu akan diadakan di Stadium Utama Kangar bermula pukul 8.45 malam.

Menurutnya, perlawanan persahabatan itu juga penting untuk memudahkan jurulatih, Tajudin Nor membuat penilaian kelemahan pemain muda itu serta memperbaikinya secepat mungkin.

''Langkah itu penting memandangkan Perlis akan berhadapan dengan Tentera pada perlawanan pertama Piala FA pada 2 Mac depan,'' katanya kepada Sukan Utusan di Kangar semalam.

Abdul Jamil memberitahu, menang atau kalah pada perlawanan persahabatan itu bukan menjadi ukuran yang utama tetapi tahap sebenar prestasi permainan seperti yang diharapkan oleh Tajudin selama ini dapat ditunjukkan oleh para pemain.

Selain itu, katanya, perlawanan-perlawanan pendedahan kepada pemain-pemain muda itu perlu memandangkan kebanyakan mereka belum pernah beraksi dalam Liga Perdana sebelum ini.

Sebelum ini, Perlis tunduk 0-2 kepada Pulau Pinang dalam perlawanan persahabatan dengan Pulau Pinang di Stadium Bandaraya.

Sumber-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0218&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_07.htm#ixzz4PtUDg2Le © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan