Rabu, 16 November 2016

Singa Utara sudah dapat keyakinan baru

ARKIB : 12/03/1999
PERLIS menganggap kejayaan pertama pada perlawanan pembukaan bola sepak Piala FA, Selasa lalu memberikan keyakinan baru bagi menghadapi saingan yang lebih mencabar dalam Perdana Dua yang bermula 19 Mac ini, lapor ZAID MOHD. NOOR.

Jurulatih pasukan Perlis, Tajudin Nor berkata, semangat para pemain yang dibimbingnya kini semakin tinggi selepas menewaskan Tentera 3-1 pada pertemuan pertama, Selasa lalu.

''Kemenangan itu menjadi suntikan baru kepada pemain-pemain Perlis untuk berjuang dalam Liga Malaysia dan Piala FA,'' ujarnya.

Menurut Tajudin, beliau mengharapkan barisan pemain muda Perlis dapat meningkatkan prestasi mereka untuk memastikan kemenangan pada perlawanan berikutnya selepas ini.

Pada masa yang sama, Tajudin menyeru para pemain utama agar berusaha mengelakkan kecederaan serius.

Beliau berkata, kecederaan mungkin hanya menjejaskan rentak dan strategi yang diatur dalam sesi latihan sebelum ini.

''Saya hanya mengharapkan agar kesebelasan pemain Perlis dapat beraksi dalam setiap perlawanan Liga Malaysia dan Piala FA tanpa mengalami kecederaan serius.

''Kecederaan pemain terbabit boleh menjejaskan persembahan seperti yang telah diatur dalam latihan sebelum ini,'' katanya ketika ditemui Sukan Utusan di Stadium Utama Kangar, semalam.

Tajudin yang juga bekas jurulatih Pahang dan Melaka berkata, beliau akan memastikan pemain-pemain simpanan Singa Utara itu mempunyai prestasi yang tidak kurang hebatnya dengan para pemain utama.

Sehubungan itu, jelasnya, beliau akan turut memberi penekanan kepada pemain-pemain simpanan dalam latihan supaya jarak dan tahap prestasi mereka tidak jauh daripada pemain- pemain utama lain.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0312&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_07.htm#ixzz4QA4NuaxR © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan