Isnin, 5 Disember 2016

Tajudin atur strategi baru

ARKIB : 22/06/1999
PERLIS menjanjikan aksi lebih garang dalam perlawanan play off dalam usaha menempah tempat bersaing merebut kejuaraan bola sepak Piala Malaysia musim ini.

Penolong Pengurus Perlis, Abdul Jamil Saad berkata, jurulatih Tajudin Nor mempunyai strategi yang lebih menarik untuk berhadapan dengan musuh pada perlawanan play off itu.

''Aksi yang ditunjukkan oleh pemain muda Perlis dalam perlawanan Liga Perdana Dua amat membanggakan walaupun terlepas untuk menduduki tangga terbaik untuk melayakkan diri ke Piala Malaysia.

''Bagaimanapun pada persaingan play off nanti, Perlis akan mempamerkan aksi yang lebih hebat dengan strategi baru untuk memerangkap musuh,'' katanya kepada Sukan Utusan di Kangar semalam.

Perlis yang memunggut 31 mata menduduki tangga ke empat di belakang Johor, Selangor dan Johor FC dalam Liga Perdana Dua musim ini.

Abdul Jamil memberitahu, beliau juga tidak menolak kemungkinan Tajudin akan membuat sedikit rombakan pemain bagi memantapkan lagi pasukan itu.

Jelasnya, rombakan tersebut dilakukan memandangkan terdapat kelemahan di beberapa posisi yang perlu diperkemaskan segera.

''Tajudin sudah tentu akan menggunakan segala pengalamannya untuk memastikan Singa Utara tidak terlepas peluang untuk beraksi di Piala Malaysia,'' ujarnya.

Beliau menambah, Perlis juga ingin memastikan pasukan itu tidak terus berada di Liga Perdan Dua pada musim hadapan.

SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=1999&dt=0622&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=sp_10.htm#ixzz4Rwy3s214 © Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan