Jumaat, 31 Mac 2017

Lamime Conte Jr. janji julang Perlis



ARKIB : 30/05/2003
LAMIME Conte Jr., penyerang baru yang bakal beraksi dengan skuad Perlis dalam perlawanan akhir Piala FA menentang Negeri Sembilan pada Sabtu ini, berjanji akan memberi persembahan yang terbaik bagi membantu Singa Utara.

Khidmat pemain bertubuh tegap berusia 27 tahun itu diperlukan untuk mengganti penyerang import Zambia, Kelvin Musungu yang disahkan tidak dapat bermain pada perlawanan akhir itu nanti akibat kecederaan serius pada lutut kanannya.

Conte Jr. ketika dihubungi di Kangar semalam memberitahu, dia akan cuba membalas kepercayaan yang diberikan oleh pengurus dan jurulatih Perlis yang membolehkan dia beraksi untuk perlawanan penting itu.

``Mungkin peminat Perlis tidak pernah melihat aksi saya, tetapi saya akan cuba sedaya upaya untuk membantu pasukan dalam perlawanan akhir itu nanti,'' katanya yang menganut agama Kristian dan tiba di Kangar sejak sebulan lalu.

Bekas pemain tengah kebangsaan Sierra Leone itu pernah beraksi selama empat tahun dengan kelab Emiriah Arab Bersatu (UAE), Al-Wahda sejak 1998 sehingga tahun lalu dan membantu kelab itu memenangi empat kejuaraan.

``Pasukan Al-Wahda pernah menjuarai empat kejohanan iaitu Piala Presiden, Piala FA dan dua kali sebagai juara liga,'' ujar beliau.

Sejak sebulan lalu, Conte Jr. telah menyertai latihan bersama pemain pasukan Perlis lain dan dia menjangkakan tidak menghadapi sebarang masalah untuk menyesuaikan diri dengan pasukan itu.

Sementara itu, Chipieta, 22, ayam tambatan Perlis berharap semua pemain akan memberikan persembahan yang terbaik untuk sama-sama berjuang dalam perlawanan akhir itu nanti.

Katanya, biarlah Perlis dianggap sebagai pasukan bukan pilihan dan pihaknya memandang tinggi keupayaan pasukan lawan yang dibarisi ramai bekas pemain kebangsaan dan Olimpik.

``Tidak perlulah kami mendabik dada berapa jaringan yang akan dibuat kerana perlawanan akhir masih belum berlangsung, dan diharap peminat akan memberi sokongan yang padu kepada Perlis,'' ujarnya merendah diri ketika dihubungi di Kangar, semalam.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2003&dt=0530&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm#ixzz4cxNWb1mJ© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan