Ahad, 30 April 2017

Chiepeta intai tiga gol

ARKIB : 27/11/2004
PENYERANG harapan Perlis, Phillemon Chipeta berhasrat untuk menambah derita Pahang dengan menjaring sekurang-kurangnya dua atau tiga gol dalam pertemuan menentang Pahang di Stadium Darul Makmur, Kuantan malam ini.
Menyedari pasukannya kini berbekalkan kelebihan dua gol hasil kemenangan 2-0 di Kangar Selasa lalu, pemain Zambia yang beraksi untuk musim kedua dengan Singa Utara itu bertekad memberikan aksi yang terbaik untuk membantu pasukannya mara buat kali pertama ke perlawanan akhir.
``Tugas saya ialah sebagai penyerang dan sebagai penyerang, tentunya ditanggungjawabkan untuk mencari gol sebanyak mungkin, dan saya telah menghasilkan satu gol dalam perlawanan lalu dan berharap kali ini akan menambah dua atau tiga biji gol lagi,'' katanya ketika dihubungi di Kangar sebelum berlepas ke Kuantan, semalam.
Chipeta menjaring gol pertama Perlis sewaktu pasukannya menang dalam perlawanan pertama separuh akhir menentang Pahang. Jaringannya pada minit-9 itu merupakan gol keempat peribadi dalam kempen Piala Malaysia dan ke-16 sepanjang musim ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan