Ahad, 23 April 2017

Perlis perlu kemenangan

ARKIB : 26/06/2004
PERLIS perlu mencatat kemenangan ke atas Selangor Public Bank di gelanggang sendiri malam ini untuk memungut tiga mata penuh bagi mencabar kedudukan pasukan `The Bankers' yang kini menghuni tempat ketiga dalam saingan Liga Super 2004.
Keputusan seri 3-3 yang dicatatkan dalam pertemuan menentang Pahang Selasa lalu memberi semangat kepada pasukan Singa Utara untuk terus memberi saingan memburu tempat terbaik dalam kedudukan liga hasil 19 mata yang diperoleh ketika ini.
Hakikat itu diakui oleh pengurus Perlis, Adzmi Saad bahawa lawan mereka malam ini perlu dijinakkan kerana pasukan itu telah merampas tempat ketiga yang pernah dihuni skuad Singa Utara sebelum ini.
``Kemenangan ke atas Public Bank juga mampu memadamkan kekalahan 2-0 Perlis di gelanggang lawan pada pusingan pertama 24 April lalu biarpun ketika itu mereka bermain dengan 10 pemain akibat kaptennya, A. Ganeson dibuang padang,'' katanya ketika dihubungi di Kangar, semalam.
Public Bank kembali menghuni tangga ketiga hasil kemenangan 1-0 ke atas Pulau Pinang minggu lalu dan seri 2-2 dengan Sarawak baru-baru ini, memintas Perlis yang terpaksa turun ke tempat keempat setelah tewas kepada Perak dengan jaringan 3-2 minggu lalu.
Pasukan bimbingan Norizan Bakar itu mungkin akan turun tanpa khidmat penyerang harapan mereka, Phillemon Chipeta yang mengalami kecederaan otot dan pemain itu juga tidak beraksi sewaktu berkunjung ke Kuantan, Selasa lalu.
Bagaimanapun, Adzmi berkata, sekiranya Chipeta tidak diturunkan, Perlis mengharapkan gandingan pemain import keempat mereka, Benard Semakwezi yang diturunkan ketika menentang Pahang untuk merobek gawang Public Bank.
``Untuk bersaing dalam Liga Super, hanya kemenangan yang dicari. Kalah atau seri membuatkan Perlis semakin jauh untuk mencabar kelompok terbaik liga,'' katanya.
Perlis berjaya mencuri satu mata ketika mencatat keputusan seri 3-3 dengan pendahulu liga, Pahang apabila Adrien Jurad Chamrong menjaringkan gol penyamaan pada minit-83.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan