Sabtu, 22 April 2017

Perlis semakin puas

ARKIB : 31/05/2004
PERLIS berpuas hati mengutip tiga mata penuh selepas menumpaskan Sabah 2-1 dalam perlawanan Liga Super 2004 di Stadium Utama Kangar, malam kelmarin sekaligus mengotakan janji untuk mencapai kemenangan membalas dendam dua kekalahan sebelum ini.
Sekalipun mendapat lebih daripada lima peluang untuk mencipta gol, pasukan tuan rumah hanya memanfaatkan dua daripadanya menerusi jaringan Phillemon Chipeta dan Muhamad Kaironisam Shahabuddin Hussein bagi menambah derita skuad Badak yang tewas tiga kali berturut-turut.
Berpuas hati dengan pencapaian anak-anak buahnya, Pengurus Perlis, Adzmi Saad bagaimanapun sedikit kecewa kerana beberapa peluang keemasan untuk menambah jaringan gol terlepas begitu sahaja.
``Perlis banyak menyerang malam kelmarin tetapi hanya dua yang menghasilkan gol, bagaimanapun kemenangan itu sudah cukup untuk kita membalas kekalahan 4-1 di tempat lawan pada pusingan pertama lalu,'' katanya ketika dihubungi Sukan Utusan di Kangar, semalam.
Sebelum ini, Perlis juga gagal melayakkan diri ke pusingan suku akhir Piala FA setelah ditewaskan oleh Sabah dengan agregat 2-1 pada pusingan ketiga.
Petanda awal kemenangan Perlis terhasil pada minit empat apabila Chipeta yang mendapat hantaran cantik daripada Yusri Che Lah meledak gol pertama dengan rembatan kencangnya melepasi jangkauan penjaga gol Sabah, Khairul Azman Mohamad.
Selepas itu, pasukan bimbingan Norizan Bakar mempunyai sekurang-kurangnya tiga peluang keemasan untuk menjaringkan gol termasuk tandukan Chipeta pada minit-21 yang sedikit melepasi palang gol.
Babak kedua menyaksikan Sabah mula mengubah rentak dengan menguasai perlawanan, namun sepakan Yusri yang terkena palang gol pada minit-64 berjaya ditanduk masuk oleh Muhamad Kaironisam untuk menjadikan kedudukan 2-0.
Sabah yang mendapat bimbingan jurulatih baru, Justin Ganai selepas Peter Butler meletak jawatan, mendapat saguhati gol tunggal pada minit-90, hasil serangan balas yang dilakukan.

SUMBERArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0531&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_08.htm#ixzz4ezlDQt6O
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan