Jumaat, 21 April 2017

Perlis terus bergolak

ARKIB : 02/05/2004
PERGOLAKAN dalam skuad bola sepak Perlis dijangka terus berpanjangan berikutan belum ada tanda-tanda penyelesaian antara pihak yang bertelagah iaitu Pengurus pasukan, Adzmi Saad dan jurulatih, Norizan Bakar.
Norizan atau dikenali sebagai Cikgu Jan enggan memberi sebarang ulasan mengenai hubungan dinginnya dengan Adzmi yang dikatakan berpunca daripada beberapa keputusan yang tidak dapat dipersetujui bersama.
Baginya, beliau akan terus memberikan khidmatnya sebagai jurulatih kepada Singa Utara selagi diperlukan oleh pihak pengurusan Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) walaupun Adzmi mengancam untuk melepaskan jawatannya.
``Saya akan terus bekerja seperti biasa, melatih para pemain sebagai persediaan menghadapi Liga SUper dan FA,'' katanya kepada Mingguan Sukan ketika dihubungi hari ini.
Pergeseran antara Adzmi dan Norizan mendapat perhatian Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim yang menyifatkan hasrat Adzmi meletakkan jawatan sebagai kurang bijak.
Sebagai pengurus pasukan, Shahidan selaku Presiden PFA berkata, Adzmi seharusnya menggunakan kuasa yang ada padanya untuk menangani segala masalah yang berlaku dalam persatuan.
Adzmi mengancam meletakkan jawatannya sebagai pengurus pasukan pada Khamis lalu kerana dikatakan tidak berpuas hati dengan tindakan Norizan yang tidak menurunkan pemain import baru, Bernard Semakwezi ketika menentang Sabah, Rabu lalu.
Norizan seterusnya berkata, beliau tidak bercadang untuk melepaskan jawatannya sebagai jurulatih kerana menyifatkan tidak ada sebab untuk berbuat demikian.
Beliau kini sedang memberi tumpuan untuk memantapkan lagi pasukan memandangkan perjalanan bagi Liga Super dan Piala FA masih jauh.
``Segala masalah yang berlaku ini boleh diselesaikan apabila PFA bermesyuarat dalam tempoh terdekat ini,'' katanya.
Beliau juga enggan memberi sebarang komen mengenai hasrat Adzmi untuk melepaskan jawatan sebagai pengurus pasukan kerana itu adalah haknya. Sementara itu, Adzmi gagal untuk dihubungi bagi mengulas perkembangan yang berlaku dalam skuad Singa Utara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan