Jumaat, 21 April 2017

Perlis tempah laluan sukar

ARKIB : 29/04/2004
NAIB juara bola sepak Piala FA, Perlis menempah laluan sukar untuk ke suku akhir apabila sekadar seri 1-1 dengan Sabah di hadapan penyokong sendiri di Stadium Utama Negeri, Kangar semalam.
Ketika skuad Singa Utara berasakan kemenangan sudah hampir dalam genggaman setelah mendahului seawl minit ketiga hasil jaringan Phillimon Chipeta, nasib menyebelahi Sabah apabila mereka mendapat sepakan penalti Keith Gumps yang disempurnakan oleh pemain dari St. Kitts, Keith Gumps pada minit ke-54.
Sementara itu, juara pertama Piala FA pada 1990, Perak kelihatan menghadapi laluan mudah pada perlawanan kedua setelah menang 2-1 ke atas Telekom Melaka di Stadium Hang Tuah, Melaka.
Perak memperoleh gol menerusi Frank Seator (minit 41) dan Khalid Jamlus (68) sebelum Nazzab Hidzan merapatkan jurang gol pada minit ke-81.
Juara Piala Malaysia, MPPJ Selangor pula bangkit selepas ketinggalan dua gol untuk menundukkan Johor FC dengan kemenangan 3-2 di Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya.
Juan Manuel Arostegui muncul wira MPPJ apabila menjaringkan dua gol (66 dan 84) setelah Sasa Brenezac membangkitkan semangat juang rakan-rakannya dengan gol minit ke-60. Johor FC pada awal permainan nampak selesa setelah memperoleh gol menerusi Travis Bodd (34) dan Walter Silva (59).
PKNS Selangor pula jelas terlalu kuat apabila menundukkan jirannya, MK Land Selangor dengan keputusan 3-1 di Stadium MPS, Selayang.
Roman Chmelo meletakkan PKNS di depan pada minit ke-24 dan Anton Kubala mengukuhkan kedudukan mereka dengan dua gol, minit ke-58, 75. Gol tunggal MK Land diperoleh menerusi K. Nanthakumar (72).
Tentera pula menggunakan sepenuhnya kelebihan beraksi di gelanggang sendiri untuk mencipta kemenangan selesa 3-1 ke atas Polis di Stadium TLDM, Lumut.
Edmond Kingston muncul wira Tentera apabila menjaringkan dua gol pada minit ke-22 dan 42 selepas rakan sepasukannya, Nazri Abu Bakar mencipta gol pendahuluan pada minit ketujuh. Polis membalas menerusi Glori Gaskie pada minit ke-50

Tiada ulasan:

Catat Ulasan