Isnin, 24 April 2017

Perlis cuma mampu seri dengan P. Pinang

ARKIB : 05/07/2004
PERLIS sekadar mencipta keputusan seri 1-1 dengan Pulau Pinang dalam aksi bola sepak Liga Super di Stadium Utama, Kangar semalam.
Yusri Che Lah menjaringkan gol pertama perlawanan apabila sepakan percumanya terus menerobos ke dalam gawang tetapi kegembiraan Perlis tidak bertahan lama.
Hanya empat minit kemudian, Pulau Pinang memastikan mereka berkongsi mata apabila pemain dari Rusia, Viatcheslav Melnikov pantas menyambar peluang dalam keadaan permainan kelam kabut di depan gawang.
Perlis kini di tangga keempat dengan 21 mata manakala Pulau Pinang yang mengumpul 15 mata di tempat kelima.
Sementara itu, kempen Liga Perdana menyaksikan Johor FC mengekalkan tangga teratas, terima kasih kepada Tentera yang mencipta kejutan ke atas PKNS Selangor.
Johor FC tunduk 1-0 kepada Telekom Melaka, yang bermain dengan 10 orang, di Stadium J-Corp, Pasir Gudang. Gol tunggal perlawanan dihadiahkan kepada Melaka oleh Henry Saimpon yang tersepak bola ke gawang sendiri ketika cuba menampan hantaran lintang lawan.
Telekom kehilangan Njoh Njoh Mpondo Alain pada minit ke-78 selepas menerima kad kuning kedua tetapi kesempatan itu gagal disempurnakan oleh tuan rumah.
Bagaimanapun, kedudukan Johor FC di tangga teratas kekal apabila pencabar terdekat, PKNS tewas 2-1 kepada Tentera di Stadium TLDM, Lumut.
Kemenangan itu melunaskan dendam Tentera yang minggu ini kalah agregat 5-1 kepada PKNS pada suku akhir Piala FA.
Johor FC di tangga teratas dengan 34 mata, dua mata di depan PKNS manakala Tentera di tangga ketujuh de-ngan 19 mata.
Sementara itu, Polis dan TNB Kelantan terikat 1-1 di Stadium MPS, Selayang manakala JPS Kelantan tewas 5-3 kepada Selangor di Stadium Sultan Mohamed IV, Kota Bharu.
Dalam aksi Kumpulan B, MPPJ tewas 2-1 kepada Negeri Sembilan di Stadium Petaling Jaya, Kelana Jaya tetapi masih kekal di tangga teratas.
Kuala Lumpur menumpaskan SKMK Kelantan 2-1 di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras manakala Terengganu dan Kelantan sekadar seri 0-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan