Selasa, 11 April 2017

Kemenangan penuh bermakna buat Perlis



ARKIB : 15/02/2004

PERLIS mencatatkan kemenangan pertama menewaskan Pulau Pinang, 2-1 sebagai hadiah ulang tahun perkahwinan Yang di-Pertuan Agung, semalam dalam perlawanan sulung Liga Super 2004 di Stadium Utama Kangar, lapor SUFFIAN ABU BAKAR.

Aksi perlawanan babak pertama jelas hambar apabila kedua-dua pasukan bermain agak berhati-hati, namun Perlis nyaris meledak gol awal pada minit ke-5 apabila sepakan dari jarak 25 meter Manzoor Azwira Wahid terkena palang.

Penjaring gol terbanyak Perdana Satu, Phillemon Chipeta membuktikan dia masih berbisa apabila menjaringkan gol pertama Perlis pada minit minit ke-22 dengan rembatan kencang setelah mengelirukan dua pertahanan lawan untuk menewaskan Zuraimi Hassan.

Kemasukan Yusri Che Lah pada minit ke-23 mengubah rentak tengah Perlis apabila ia nyaris menjaringkan gol pada minit ke-26.

Gandingan penyerang Pulau Pinang yang diketuai oleh Azli Ahmad dan Viatcheslav Melnikov nampak belum menemui rentak persefahaman.

Peluang terbaik pasukan Harimau Kumbang sebelum tamat babak pertama hadir pada minit ke-44 apabila Mat Saiful Mohamad membuat rembatan dari sebelah kiri pintu gol, namun sedikit tersasar.

Perlawanan babak kedua main rancak apabila Perlis nyaris memperoleh gol pada minit ke-46, namun rembatan Yusri terkena palang.

Pada minit ke-62 Perlis memperoleh gol kedua menerusi gerakan 1-2 Yusri dengan Chipeta menjadikan keputusan berubah 2-0.

Lamin Conteh Jr. nyaris tambah derita PP pada minit ke-68, tetapi bola sepakan itu terkena palang walaupun Zuraimi telah tertewas.

Kemasukan pemain Perak, M. Nagarajah nyata membuahkan hasil bagi pasukan pelawat apabila hantarannya dari sudut kiri pintu gol Perlis berjaya ditanduk cantik oleh Boris Ovcin pada minit ke-70 menjadikan keputusan berubah 2-1.

Pulau Pinang yang menguasai permainan jelas mencemaskan hampir 15,000 penyokong Perlis yang hadir pada malam ini melalui beberapa percubaan Ovcin dan Melnikov.

Perlawanan berakhir dengan keputusan 2-1 walaupun Perlis memperoleh sepakan percuma pada minit-minit terakhir masa perlawanan.

sumberArtikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2004&dt=0215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_02.htm#ixzz4dwtV6TOk
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan